Wat zal de SEO-strategie in 2021 beïnvloeden?
Het komende jaar zullen verschillende zoekmachinemarketing aspecten de SEO-strategie beïnvloeden.
Featured snippets
Featured snippets zijn speciale vakken waarin de indeling van reguliere vermeldingen wordt omgekeerd, waarbij het beschrijvende fragment eerst wordt weergegeven.
Wanneer je een vraag stelt op Google, wordt een “zoekactie zonder klikken” of “aanbevolen fragment” weergegeven in een vak op de pagina met zoekresultaten. Deze box bevat een afbeelding en een antwoord op uw vraag. Je hoeft dus niet door te klikken naar een artikel.
Het verstrekken van nuttige informatie die voor deze fragmenten zal worden gebruikt, laat zien dat de website waardevolle inhoud bevat. De zoekmachine marketing truc is om voldoende nuttige informatie te geven en de zoeker toch te verleiden om op jouw website te klikken voor meer details. Ze zijn niet alleen ongelooflijk handig, maar genereren nu ook ongeveer de helft van de Google-klikken op zoekmachines. Ongeveer 55% van de websiteklikken vanaf de resultatenpagina’s is afkomstig van deze handige kleine fragmenten.
Gebruikersveiligheid
Gebruikersveiligheid is een andere trend in de zoekmachine marketing die niet veel met SEO te maken lijkt te hebben, maar het is noodzakelijk voor de gebruikerservaring van de website. Als een gebruiker zich niet veilig voelt bij het bezoeken van een webpagina, is de kans groot dat hij deze snel verlaat. Of als ze een waarschuwing “Niet veilig” zien verschijnen, kunnen ze besluiten om niet door te gaan naar de pagina. Als gevolg hiervan kunnen hoge bouncepercentages de positie van die pagina in de organische zoekresultaten beïnvloeden.
Mobielvriendelijk
Een website die geen mobiele versie heeft, kan de komende jaren de meeste gebruikers verliezen, aangezien mobiele webpagina’s een groeiende zoekmachinemarketing trend zijn die in 2021 nog populairder zal worden. Vooral omdat meer mensen over de hele wereld smartphones aanschaffen naarmate er meer mobiele Er worden telefoontorens gebouwd met betere connectiviteit.
De technologie en de manier waarop mensen informatie vinden via hun mobiele apparaten, worden echter zo geavanceerd dat het niet voldoende is om een mobiele website te hebben. De interface moet gemakkelijk te lezen zijn, de aandacht van mensen trekken en vervolgens de mogelijkheid hebben om hun vragen te beantwoorden of ze in ieder geval te vermaken. Studies tonen aan dat 4 op de 5 consumenten lokale zoekopdrachten in zoekmachines uitvoeren met hun mobiele apparaten. En zoals u hieronder kunt zien, zijn zoekopdrachten op smartphones 88%, terwijl zoekopdrachten op computers en tablets samen 84% uitmaken.