Snel handelen bij een crisis

Bij een crisis is het belangrijk dat er snel gehandeld wordt. Bij brand of bij bijvoorbeeld fraude speelt tijd een grote rol en is het essentieel om mensen om je heen te hebben die ervaring hebben in de beheersing van een crisis. Een crisismanagement training is daarom zeer belangrijk al dan niet noodzakelijk. Door beter voorbereid te zijn, kun je sneller handelen en de crisis beperken. Verschillende trainingen zijn mogelijk bij G4S.

Trainingen in het beheersen van een crisis
Eerst krijg je een theoretische introductie. Je leert in deze introductie welke maatregelen je van tevoren moet nemen en hoe je deze het beste kunt uitvoeren in de organisatie. De theorie die je leert in de introductie kun je toepassen in de simulatietraining crisismanagement. Door middel van oefeningen leer je inzicht te krijgen in een crisissituatie en kan je ervoor zorgen dat gemaakte plannen functioneren. In deze training wordt ook duidelijk welke aspecten nog extra aandacht nodig hebben. Wanneer je naast de theorie en de praktijktraining behoefte hebt aan een aanvulling op deze basis, dan kun je kiezen voor een vervolgtraining crisismanagement. Hierin besteed je aandacht aan de verbeterpunten in je organisatie en de samenwerking met (interne) hulpverleningsdiensten. Het kan voorkomen dat je naast een crisissituatie te maken krijgt met agressie. Dit geldt niet alleen voor jou, maar ook voor je collega’s. Met een agressietraining krijg je meer inzicht in de houding van jezelf en in die van een ander.

Verschillende mogelijkheden
Wanneer je graag een crisismanagementplan maakt of bekijkt, dan is dat zeker mogelijk. Bij G4S wordt graag met je meegekeken naar mogelijkheden die jou verder kunnen helpen. Hierbij kan je ook denken aan een training in het omgaan met de pers. Uiteraard is kan je ook kiezen voor persoonlijke coaching en begeleiding.