Is het slim om te adverteren in Google?

Je wilt graag bovenaan in de zoekresultaten komen, maar je vindt het te lang duren om dit organisch te doen. Dan zou je ervoor kunnen kiezen om te adverteren in Google. Je kunt dan direct bovenaan in Google staan. Is het slim om te adverteren in Google? In dit artikel bespreken we de voor- en nadelen.

Voordeel: Direct bovenaan in Google

Adverteren in Google

Het grote voordeel van adverteren in Google is dat je direct bovenaan komt te staan op de gewenste zoektermen. Zo krijg je direct meer websitebezoekers.

Voordeel: Meetbare resultaten

De resultaten van je SEO strategie kun je niet direct meten en zelfs na verloop van tijd blijft het lastig om te bepalen wat het je nu precies heeft opgeleverd. Als je in Google adverteert, kun je direct zien welke resultaten het je oplevert. Je ziet welke kosten je kwijt bent voor één klik, waardoor je ook al snel weet of het zin heeft om hiermee door te gaan.

Nadeel: De kosten

Het grote nadeel van adverteren in Google zijn natuurlijk de kosten die je hiervoor betaalt. Je betaalt voor elke bezoeker en dit moet je natuurlijk wel iets opleveren. Op het begin moet je vaak veel testen, waardoor je een aardig bedrag kwijt voordat je ROI voldoende is.

Adverteren in Google

Als je door middel van SEO bovenaan in Google komt, betaal je niet per bezoeker. Aan de andere kant investeer je natuurlijk wel tijd en/of kosten om deze plek te behalen. Adverteren in Google hoeft dus niet altijd duurder te zijn dan SEO.