Meer online resultaat met deze 5 conversieoptimalisatie tips
Het loont om in te zetten op de optimalisatie van de conversie op je website. De conversie ratio staat voor het percentage bezoekers dat wordt omgezet in een consument. Soms wordt conversie ook gezien als het percentage bezoekers dat een algemene handeling uitvoert. Denk aan het aanvragen van een offerte of bijvoorbeeld het downloaden van een brochure. Hoe verbeter je deze conversie ratio? In dit artikel vind je een aantal handige tips!
Tip 1: zorg dat je vindbaarheid op orde is
Je wilt gevonden worden op zoekwoorden die voor jou relevant zijn. Bekijk hoe goed je momenteel vindbaar bent en op welke zoekwoorden je de vindbaarheid nog kunt verbeteren. Dit doe je onder meer door nieuwe content aan je website toe te blijven voegen.
Tip 2: kies een CTA per pagina
Nu je meer bezoekers op je website ontvangt, wil je deze aanzetten tot het uitvoeren van een actie. Zorg er daarom voor, dat je een duidelijke call to action per pagina kiest. Je kunt deze CTA-button of platte tekst meerdere keren terug laten komen op zo’n pagina.
Tip 3: analyseer het gedrag van bezoekers
Wanneer je al een duidelijke CTA per pagina gebruikt, is het slim om het gedrag van bezoekers te analyseren. Op welke pagina verlaten zij de website? Op welke manier kun je zo’n pagina verbeteren, om te voorkomen dat een bezoeker geen handeling uitvoert?
Tip 4: laat bezoekers zich aanmelden voor een nieuwsbrief
Het loont om bezoekers zich te laten aanmelden voor een nieuwsbrief. In feite is het een vorm van conversie! Door bezoekers zich aan te laten melden voor de nieuwsbrief vergroot je de kans dat zij op een later moment nog eens terugkeren. Mogelijk doen ze dan wel een aankoop.
Tip 5: schakel hulp in van een professional
Maak het jezelf makkelijker, door een professional in te schakelen voor het verbeteren van de conversie op je website. Neem bijvoorbeeld eens contact op met Marco Bouman, dé specialist op het gebied van conversie optimalisatie.