Op zoek naar relatiegeschenken?

relatiegeschenken zijn een uitstekende optie als je reclame wilt maken voor je bedrijf. Natuurlijk zijn er nog meer manieren om dit te doen, denk aan het laten drukken van folders, het laten plaatsen van advertenties of het uitzenden van reclamespots. Maar het is niet voor niets dat bedrijven al jarenlang kiezen voor relatiegeschenken. Het is een optie die goed werkt en veel resultaat oplevert. Wil jij hier ook mee aan de slag gaan? Neem dan eens een kijkje op Interrelatiegeschenken.nl. Hier kun je veel verschillende opties vinden, waardoor er ook zeker voor jouw bedrijf of vereniging een goede optie tussen zit!

relatiegeschenken

Voordat we verder gaan met de vraag waarom het nu zo nuttig is om relatiegeschenken uit te delen, is het goed om eerst eens na te denken over wat een dergelijk geschenk nu precies is. Kort gezegd gaat het hierbij om producten waar jouw naam of logo op gemaakt wordt en die je vervolgens uit kunt delen aan zakelijke relaties, aan klanten of aan geïnteresseerden. Je kunt om verschillende redenen kiezen voor het weggeven van deze geschenken:

  • je wilt bestaande klanten of relaties aan je binden
  • je wilt een positief gevoel bij mensen oproepen
  • je wilt reclame maken voor jouw onderneming

Veel bedrijven hebben aandacht voor nieuwe klanten, maar met relatiegeschenken richt jij je juist op je bestaande klantenbestand. Je laat je waardering zien en dat zullen mensen zeker op prijs stellen. Door dit positieve gevoel dat ze erbij krijgen, zijn ze eerder geneigd om klant bij jou te blijven en vaker voor jouw onderneming te kiezen. Daarnaast is het ook een uitstekende manier om reclame te maken en zo toch ook nieuwe mensen te bereiken. Je kunt dat natuurlijk doen door dergelijke relatiegeschenken uit te delen op bijvoorbeeld een informatiemarkt of een beurs, maar je kunt ook indirect voor reclame zorgen hiermee.

Indirecte reclame

Als jij relatiegeschenken uitdeelt aan bestaande klanten of relaties, dan is het aan te raden om te kiezen voor zaken die zij veel gebruiken en het liefst ook nog op plekken waar ze andere mensen tegenkomen. In de eerste plaats om de ontvanger zelf steeds te attenderen op jouw bedrijf, in de tweede plaats omdat je zo indirect reclame kunt maken. Stel bijvoorbeeld dat jij waterflesjes weggeeft met jouw logo of bedrijfsnaam erop. Degene die deze van jou ontvangen heeft, neemt het waterflesje mee naar opleiding, werk of sociale gelegenheden. Als hij dan uit het flesje drinkt of het flesje op tafel neerzet, is de kans groot dat andere aanwezigen jouw logo of naam opmerken. Op die manier kun je met relatiegeschenken dus heel veel mensen bereiken! Het voordeel is dat je maar één keer geld hier in hoeft te steken en dus een continu resultaat behaalt. Bovendien heeft dit vaak meer effect dan een folder of reclamespotje. Mensen zijn immers eerder geneigd om in zee te gaan met een onderneming waar familie, vrienden of kennissen ook gebruik van maken. Reden genoeg dus om eens dergelijke geschenken uit te delen. Zoals gezegd vind je bij Inter relatiegeschenken voldoende keus voor een passend geschenk voor jouw onderneming!