Marketing in tijden van corona

Hoe staat het marketing landschap er voor in de corona crisis? Je denkt natuurlijk al heel snel dat bedrijven die zwaar in de problemen zitten juist nu op marketing kosten gaan bezuinigen. Er zijn natuurlijk hele andere kosten die nu even prioriteit hebben en die primair zijn. Denk aan het door kunnen betalen van je personeel. Dat is toch een van de meest primaire uitgaven die je wilt blijven kunnen doen. Om dit voort te kunnen zetten zul je dus ergens anders in moeten snijden en dat is al heel gauw in de marketing kosten die je maakt. Toch is juist marketing nu heel belangrijk. Waarom? Dat leggen we je graag uit in volgende alinea.
Goed zichtbaar blijven bij de klant
Juist nu is marketing heel belangrijk, misschien wel dan de tijd voor corona. Wat er namelijk nu aan het gebeuren is, is dat alle koopprocessen van de klant die je gewend bent, aan het wijzigen zijn. Mensen zitten bijvoorbeeld veel meer thuis en gaan online winkelen in plaats van dat ze fysiek naar de winkel gaan. Je kunt dus opeens een heel grotere doelgroep aanspreken, een doelgroep die je normaal gesproken heel moeilijk kon bereiken. Als je deze dus goed weet te bereiken met marketing en je verder de klant tevreden houdt, dan is de kans groot dat deze in de toekomst nog bij je terug zal komen. Ook als de corona weer voorbij is.
Waar zal ik dan in investeren?
Je kunt zelf natuurlijk heel gemakkelijk meteen aan de slag gaan. Maar online marketing specialisten of freelancers zoals bijvoorbeeld Axel de Boer zijn hierin gespecialiseerd, waardoor je meer kans van slagen hebt om deze doelgroep ook daadwerkelijk op de juiste manier te bereiken. Ons advies is dan ook om juist nu even in marketing te gaan investeren, ook al zou je dat in eerste instantie niet zo snel denken, maar we hopen dat we de juiste snaar bij je hebben weten te raken en dat je hier ook mee aan de slag gaat.