Het belang van een goede telefoondienst

Klantenservice kan een merk maken of breken. Wat je met marketing opbouwt, maak je weer kapot met een slechte klantenservice. En kennen we de uitspraak ‘de klant is koning’’ nog? Natuurlijk is dat niet zo in alle gevallen, maar werk hier wel naar toe in alle klantenservice uitingen. Want kort gezegd: tevreden klanten leiden naar meer omzet, groei en duurzaamheid van je bedrijf. 

Waarde bieden

Geweldige klantenservice-programma's moeten gericht zijn op het goed behandelen van klanten, het beantwoorden van vragen en het overtreffen van verwachtingen. Deze aanpak helpt bedrijven klanten te betrekken en sterke relaties op te bouwen.

Klantenbehoud

Het behouden van loyale klanten is goedkoper dan het verkrijgen van nieuwe klanten. Uit onderzoek blijkt dat het ongeveer vijf keer meer kost om nieuwe klanten aan te trekken dan om bestaande klanten te behouden. Een tevreden klant wordt een toegewijde koper wanneer een bedrijf betrouwbaar is en wanneer je een goede telefoonservice biedt. Tevreden klanten zullen in zo’n 60% tot 70% van de gevallen terugkeren om een nieuwe aankoop te doen. 

Aanbevelingen

Naast dat loyale klanten tot meer omzet leiden, zorgen loyale klanten ook voor positieve aanbevelingen en goede online recensies en reviews. Dit helpt mee je merkwaarde  en je merk awareness te versterken. Tevens zijn mensen eerder geneigd over te gaan op aankoop wanneer een familielid of vriend iets aan heeft bevolen. Naast dat aanbevelingen zorgen voor een hogere merkwaarde, is het ook een deel gratis marketing. Marketing die geloofwaardiger is dan bijvoorbeelde reclamespots. En hoe meer mensen van jouw product afweten, hoe meer potentiële klanten je hebt. 

Vermindert personeelsverloop

Wanneer mensen werken voor een werkgever die goede klantenservice biedt, zijn ze meer betrokken bij hun werk. Werknemers willen werken voor bedrijven die de bijdragen van werknemers waardereren. 

Een telefoondienst

Natuurlijk is het niet voor iedereen even makkelijk een goede klantenservice te bieden, vooral wanneer je onderneming net staat of enorm groeiende is. Het is soms lastig tijd of budget vrij te maken voor bijvoorbeeld een telefoonlijn die tijdens kantooruren bezet is. Gelukkig zijn hier oplossingen voor, je kunt bijvoorbeeld via Bizziphone een telefoondienst afnemen. Door middel van een persoonlijke telefoniste, die alle ins en outs van je bedrijf kent, ben jij voor je klanten altijd bereikbaar wanneer dit nodig is. Tevens geeft de telefoondienst van Bizziphone je de ruimte om te doen wat je echt wilt; ondernemen. De pakketten zijn af te stemmen op jouw wensen, en zijn tevens wisselbaar. Verwacht je bijvoorbeeld een enorm drukke of juist rustige maand? Speel hier op in door voor het voordeligste pakket bij jouw situatie te kiezen.