Een nieuwe vorm van marketing

Sinds een aantal jaar is er een nieuwe vorm van marketing op de sociale media kanalen. Deze vorm van marketing wordt ook wel Influencer marketing genoemd. Maar wat is precies influencer marketing? En waarom is deze vorm van marketing nu ineens zo ontzettend populair voor bedrijven? Deze vragen zullen hieronder beantwoord worden zodat jij met jouw bedrijf hier bijvoorbeeld ook aan wil deelnemen. Het is namelijk niets voor niets zo dat veel grote maar ook kleine bedrijven deze vorm van marketing zo erg prijzen en waarderen. Het heeft namelijk enorm veel voordelen voor jouw bedrijf en voor de populaire influencers zelf.

Wat is influencer marketing?

Influencer marketing is een vorm van marketing waarbij jouw bedrijf een deal sluit met een bepaalde influencer over jouw producten. Vaak wordt er van te voren afgesproken dat een influencer gratis producten mag testen of proberen waarna zij dit op hun sociale media kanalen moeten adverteren en moeten prijzen. Hierdoor zullen alle volgers van deze influencer jouw producten zien en misschien zelfs kopen omdat zij geïnspireerd en beïnvloed zijn door de influencer die jij hebt ingeschakeld. De influencers vragen vaak wel voor een vergoeding die jij als bedrijf dan zal moeten betalen want anders verdient de influencer zelf er niet veel mee naast de gratis producten.

Waarom is deze vorm van marketing zo populair? Deze vorm van marketing is op dit moment populair omdat heel veel mensen sociale media kanalen gebruiken. Hierdoor heb je als bedrijf een groot bereik op deze kanalen waardoor je dus ook veel meer klanten kan werven. Ook is het idee achter de marketing zeer eenvoudig en eigenlijk een win-winsituatie. Jij krijgt meer naamsbekendheid en meer klanten waardoor jouw omzet en winst zal toenemen. De influencer krijgt een mooie vergoeding voor een hele kleine moeite. Hierdoor is deze vorm van marketing voor beide partijen ontzettend gunstig en daardoor ook zo ontzettend populair. Deze vorm van marketing zal dus ook zeker nog jaren blijven bestaan.